Tik om te zoeken

YouTube Shorts zit TikTok op de hielen

Backstage

YouTube Shorts zit TikTok op de hielen

YouTube Shorts, dat twee jaar geleden werd gelanceerd als antwoord op het succes van TikTok op het gebied van korte video’s, zegt dat het nu meer dan 1,5 miljard gebruikers heeft die elke maand inloggen.

TikTok beweerde afgelopen september de grens van 1 miljard maandelijks actieve gebruikers te zijn gepasseerd, in de verwachting dat het in 2022 ook de grens van 1,5 miljard zou overschrijden.

YouTube voegde een aantal nieuwe functies toe aan Shorts en verleidt contentmakers met  geldbonussen, zoals een fonds van 100 miljoen dollar dat opzij is gezet voor de populairste video’s.

Shorts worden ook gepromoot als een middel voor YouTube om het publiek naar langer materiaal te leiden. Hoewel de video’s niet langer dan 60 seconden mogen duren, zegt YouTube dat ze over het algemeen langer bekeken worden.

“We staan nog maar aan het begin van onze aanpak met Shorts, maar we weten dat het product ook in de toekomst een integraal onderdeel van de YouTube-ervaring zal blijven”, aldus Neal Mohan, chief product officer van YouTube.

YouTube Shorts wordt aangeprezen door onder anderen food- en beauty-influencer Rosanna Pansino, die het aantal views op haar YouTube-kanaal heeft zien verdubbelen sinds ze begon te posten op Shorts.

Bron: Broadband TV News