Tik om te zoeken

YouTube-kleutermagazine KRO-NCRV tikt 750.000 abonnees aan

Backstage

YouTube-kleutermagazine KRO-NCRV tikt 750.000 abonnees aan

Acht jaar na de start op YouTube heeft het dagelijkse kleutermagazine Kindertijd van KRO-NCRV en Zappelin 750.000 abonnees geregistreerd. Met name na de toevoeging van een livestream in 2020 is het kanaal sterk gegroeid.

Het YouTube-kanaal bestaat sinds november 2013. Dagelijks registreren zich zo’n 450 nieuwe abonnees. Ook in het aantal views zet Kindertijd records. De YouTube-video Luuk verzorgt de paarden kreeg 32,4 miljoen views en Eva zorgt voor de lammetjes scoorde 34,4 miljoen views. Het grootste succes in deze reeks was Inge woont op de boerderij met 116,2 miljoen views.

Kindertijd won in 2019 de Zilveren Creators Award voor 100.000 abonnees. In april 2020 is het kanaal een livestream gestart. Deze biedt kinderen de kans om 24/7 educatieve kinderprogrammering te kijken, zonder te worden onderbroken. De livestream bestaat uit een mix van vertrouwde Kindertijd-filmpjes en nieuwe series als Kijk mij nou!, Stoer, Lekker Vies, de Pupillen en Hoera Vakantie!

Sandra Hilster, mediadirecteur KRO-NCRV: “We werken dagelijks aan uiteenlopende en aansprekende content. Daarbij maken we (online) programma’s voor jong en oud. Kindertijd is één van de programma’s waarmee we al jarenlang een verbinding maken met onze jongste kijkers. Ik ben bijzonder trots dat ouders en kinderen ons zo goed weten te vinden en Kindertijd een stevige plek inneemt tussen het diverse online aanbod.”