Tik om te zoeken

Viaplay trapt in Nederland af met Dragons’ Den

Backstage

Viaplay trapt in Nederland af met Dragons’ Den

Dragons’ Den wordt de eerste Nederlandse productie van Viaplay in ons land. De Zweedse streamer lanceert haar diensten op 1 maart met een aanbod van live sport, films, series en kinderprogramma’s.

Lokale content is belangrijk speerpunt voor Viaplay, onderdeel van het mediabedrijf NENT Group. In Dragons’ Den krijgen ondernemers de kans om in drie minuten voor vijf multimiljonairs (de ‘Dragons’) hun eigen bedrijf of idee te pitchen, met als doel om investeringen binnen te halen in ruil voor een bedrijfsaandeel. Dit seizoen investeren restaurant tycoon Won Yip, avocado-koningin Shawn Harris, top-investeerder Pieter Schoen, zakenvrouw Manon van Essen en serie-ondernemer Bas Witvoet hun zuurverdiende geld in veelbelovende startups.

Filippa Wallestam, NENT Group Chief Content Officer, is enthousiast om met een format als Dragons’ Den af te trappen op de Nederlandse markt: “Viaplay is een streamingdienst die voor iedereen wat te bieden heeft. Logischerwijs is lokale content daar een belangrijk onderdeel van. Dragons’ Den is een bewezen format dat het briljante met het onverwachte combineert en dat zowel potentiële bedrijven op weg heeft geholpen als kijkers over de hele wereld heeft vermaakt.”

In Nederland wordt de serie geproduceerd door Vincent TV (‘Five Days Inside’, ‘Who Wants to Be a Millionaire’ en ‘Chateau Meiland’).