Tik om te zoeken

Viaplay begint op 15 december in de VS

Video

Viaplay begint op 15 december in de VS

De Scandinavische streamingdienst Viaplay wordt op 15 december gelanceerd in de VS met meer dan 1100 uur aan series en films. Het is beschikbaar als add-on abonnement voor $ 4,99 per maand. 

Viaplay biedt kijkers een line-up met onder meer Amerikaanse exclusives van Viaplay Originals en aangekochte films en series uit Scandinavië. De dienst is in eerste instantie beschikbaar op Comcast’s entertainment apparaten, waaronder Xfinity X1, Xfinity Flex en de onlangs aangekondigde XClass TV. Met de lancering van Viaplay in de VS komt de wereldwijde aanwezigheid op 10 landen, met ten minste zes andere landen die uiterlijk eind 2023 zullen volgen.

Tot het aanbod van films en series behoren onder meer titels als Love Me (scènefoto boven), Charter (de officiële Zweedse inzending voor Beste Internationale Speelfilm bij de Oscars van 2021), Exit (winnaar van de Internationale Panorama-prijs bij Series Mania), Snow Angels, Thin Blue Line, Grow, A Royal Secret, Into the Darkness, Liberty, Journal 64 en The Legacy.

Anders Jensen, NENT Group President en CEO: “Scandivanië produceert een aantal van ’s werelds meest meeslepende verhalen. Tegelijkertijd hebben Hollywoodsterren als Mads Mikkelsen en Alicia Vikander geholpen om de Scandinavische regio nog steviger op de kaart te zetten. Er is een ontvankelijk publiek van Scandinavische dramafans die in de VS wachten op het unieke aanbod van Viaplay.”

Viaplay biedt op een later datum een direct-to-consumer app in de VS aan. Van de 130 miljoen huishoudens in de VS is momenteel meer dan 80% geabonneerd op een streamingdienst, met een gemiddelde van drie abonnementen per streaminghuishouden.