Laden

Tik om te zoeken

User generated content is een blijvertje

Backstage Technologie

User generated content is een blijvertje

De pandemie heeft bedrijven in elke sector gedwongen om de manier waarop ze zichzelf in de markt zetten te herzien als gevolg van verplichte sluitingen en een sterke toename van de online concurrentie. Sommigen noemen 2020 misschien het jaar van TikTok, maar het gebruik van sociale media op alle platforms is met meer dan 42% gestegen, waarbij consumenten over de hele wereld meer tijd op sociale media doorbrengen sinds het begin van de pandemie. Merken hebben alternatieve manieren moeten vinden om in contact te komen met hun publiek – zonder studio-opstellingen en enorme budgetten om hun inspanningen te ondersteunen.

Zo ontstond User-Generated Content (UGC), dat is opgebouwd rond een sterke gemeenschap. Het is ook relateerbaar voor consumenten die op zoek zijn naar opbeurende content die de moeilijke situatie erkent waarin we ons allemaal bevinden. De belangrijkste reden waarom marketeers waarde hechten aan door gebruikers gegenereerde content is dat het de meest authentieke, betrouwbare en betrouwbare vorm van content is die beschikbaar is via digitale media.

Het komende jaar zal sterk zijn voor UGC, met mogelijkheden voor content van hogere kwaliteit in platform- en watchparty’s die aan tractie winnen. Ook heeft Instagram, om te concurreren met de stijgende populariteit van TikTok, onlangs Reels gelanceerd, een nieuwe vorm van videocontent die in 15-30 seconden wordt afgeleverd om snelle, aandachttrekkende momenten te creëren op een creatieve en vermakelijke manier. Instagram’s nieuwe UI-update, die IG Reels vooraan en in het midden plaatst, zou marketeers moeten laten doorschemeren dat Instagram Reels in 2021 een blijvertje zal zijn.

 

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *