Tik om te zoeken

Twitter test livestream shopping met Walmart

Video

Twitter test livestream shopping met Walmart

Twitter test de komende tijd shopping events met live-streams bij de Amerikaanse retailer Walmart. Gebruikers kunnen een uitzending bekijken, de aangeboden producten kopen en via tweets deelnemen aan gesprekken.

Walmart investeerde het afgelopen jaar in live-shopping door het hosten van evenementen op sociale platforms als TikTok en YouTube. Nu is ook Twitter aan de beurt voor het testen van deze nieuwe vorm van e-commerce.

De eerste live-stream was zondagavond 28 november met ‘Cyber Deals’ aan de vooravond van Cyber Monday. Presentator en musicus Jason Derulo is gastheer van het dertig minuten durende programma. Hij laat de gebruikers kennismaken met aanbiedingen op het gebied van onder meer elektronica, huishoudelijke artikelen, kleding en kerstdecoratie.

Vorig jaar experimenteerde het warenhuis met een livestream op TikTok. Het leverde 7 keer meer views op dan was voorzien. Het hielp Walmart ook zijn TikTok-volgersbestand te laten groeien met zo’n 25%. Hoewel Walmart geen details gaf over de omzet die het evenement opleverde, organiseerde het al een paar maanden later een tweede TikTok livestream evenement. Tot nu toe organiseerde Walmart meer dan 15 livestream-evenementen op vijf platforms, waaronder de eigen website.

Bron: TechCrunch