Tik om te zoeken

TikTok lanceert nieuw platform voor muzikanten

Audio en podcasting

TikTok lanceert nieuw platform voor muzikanten

TikTok heeft SoundOn gelanceerd, een alles-in-één platform voor muziekmarketing en -distributie, bedoeld om nieuwe en onontdekte artiesten te helpen bij het ontwikkelen en uitbouwen van hun carrière.

SoundOn stelt artiesten in staat hun muziek direct naar TikTok te uploaden en royalty’s te verdienen wanneer die muziek wordt gebruikt. Het platform betaalt in het eerste jaar 100% uit aan muziekmakers en 90% daarna, en biedt een scala aan promotietools. De ondersteuning bestaat onder meer inzicht in en ontwikkeling van het publiek, deskundig advies van een SoundOn artiestenteam en toegang tot TikTok’s song-tab waar muziek wordt gelinkt op profielpagina’s. SoundOn kan ook distribueren naar andere muziekplatforms als Spotify, Apple Music, Deezer, Joox en Pandora.

Na een testperiode is SoundOn nu volledig gelanceerd in de VS, Groot-Brittannië, Brazilië en Indonesië, met een groeiend aantal artiesten. Of het nu gaat om het tekenen van platen- en publishingdeals of het werken met co-writers en gevestigde namen, het platform biedt extra mogelijkheden voor artiesten en muziekmakers die op TikTok beginnen. Sterren als Muni Long en Games We Play, en Abby Roberts en Chloe Adams in het Verenigd Koninkrijk zijn enkele van de eersten die zich hebben aangemeld.

Bron: TikTok