Tik om te zoeken

Squid Game grootste Netflix-lancering ooit

Video

Squid Game grootste Netflix-lancering ooit

De Koreaanse tv-serie Squid Game is de best bekeken Netflix-lancering ooit. Ruim 111 miljoen kijkers in meer dan 90 landen bekeken een of meer afleveringen. Squid Game overtreft de Britse serie Bridgerton, dat met 82 miljoen kijkers in de eerste 28 dagen tot dusver aan kop ging.

Netflix lanceerde de serie op 17 september en op 12 oktober tikte het Bridgerton van de eerste plaats. De negendelige serie met in de hoofdrollen Lee Jung-jae, Park Hae-soo en HoYeon Jung, vertelt het verhaal van een groep mensen die hun leven wagen in een mysterieus overlevingsspel waarmee er 45,6 miljard won (ca. 33 miljoen euro) gewonnen kan worden. De titel verwijst naar het Inktvisspel, het laatste van de zes spellen dat door de deelnemers gespeeld moet worden.

Het is nog niet zeker of er een tweede seizoen van Squid Game wordt gemaakt. Schrijver/regisseur Hwang Dong-hyuk: “Ik heb geen goed ontwikkelde plannen voor Squid Game 2 klaar liggen,” vertelde hij onlangs in het tijdschrift Variety. “Het is best vermoeiend om er alleen al aan te denken. Maar als ik het zou doen, doe ik het zeker niet alleen Ik zou overwegen om een schrijverscollectief in te schakelen en zou meerdere ervaren regisseurs willen.”

Bekijk hieronder de officiële trailer van Squid Game: