Tik om te zoeken

Spotify wordt hoofdpartner van FC Barcelona

Backstage

Spotify wordt hoofdpartner van FC Barcelona

Spotify wordt per 1 juli hoofdpartner van FC Barcelona. De streamingdienst wordt daarmee de officiële partner voor audiostreaming. Bovendien wordt het stadion van de club omgedoopt tot Spotify Camp Nou.

Vanaf seizoen 2022/2023 zal het Spotify-logo voor de komende vier seizoenen te zien zijn op de voorkant van zowel de wedstrijd- als trainingsshirts voor de mannen- en vrouwenteams.

Met de samenwerking willen FC Barcelona en Spotify de werelden van voetbal en muziek samenbrengen en een nieuw platform creëren voor artiesten in het Spotify Camp Nou stadion. De partners willen zich hiermee verder inzetten voor het ontwikkelen en ondersteunen van divers talent, voor nu en toekomstige generaties.

De herontwikkeling van het toekomstige Camp Nou terrein is onderdeel van het Espai Barça-project dat de faciliteiten en omgeving van de club zal transformeren in een ‘nieuwe geïntegreerde entertainmentervaring’. De oppervlakken in het stadion voor commerciële uitingen zullen worden gebruikt om het werk van artiesten en hen hiermee een nieuw podium te bieden.