Tik om te zoeken

Spotify wil radioshows omzetten in podcasts

Technologie

Spotify wil radioshows omzetten in podcasts

Spotify heeft Whooshkaa overgenomen, een Australisch platform dat bestaande radioprogramma’s omzet in on-demand podcasts. 

Spotify meldt dat het van plan is om Whooshkaa’s broadcast-naar-podcast-technologie te integreren in Megaphone, het podcast- en advertentieplatform voor bedrijven dat het vorig jaar kocht voor 235 miljoen dollar. De audiostreamer verwacht dat het daardoor sneller meer content van derden kan toevoegen aan de Spotify Audience Network-marktplaats.

Whooshkaa is gelanceerd in 2016 en omschrijft zichzelf als een volledig end-to-end platform voor het hosten, distribueren, commercialiseren en volgen van on-demand audio. Spotify gelooft dat het groeipotentieel voor digitale audio nog voor een groot deel onbenut is, aldus Dawn Ostroff, de chief content and advertising business officer van het bedrijf: “Door de toevoeging van deze nieuwe tools en het innovatieve team erachter, versterken we onze ambitie om makers, uitgevers en adverteerders te helpen meerwaarde uit on-demand audio te halen,” zei Ostroff. “Met Whooshkaa geven we audio-uitgevers de kans hun podcastbusiness te laten groeien en adverteerders te helpen hun publiek beter te bereiken.”

Bron: Variety