Tik om te zoeken

Spotify lanceert ‘C2A-kaarten’ voor adverteerders

Podcast

Spotify lanceert ‘C2A-kaarten’ voor adverteerders

Spotify lanceert een nieuwe functie voor podcastadvertenties: call-to-actionkaarten. Dit zijn klikbare, interactieve buttons voor digitale audio-advertenties.

De ‘CTA-kaarten’ zijn ontwikkeld om door de luisteraar te worden gezien tijdens het afspelen van een reclameboodschap. Adverteerders hebben hiermee mee mogelijkheden om de podcastluisteraar met beeld en geluid over te halen door te klikken naar een webpagina of app van de adverteerder. De CTA-kaarten verschijnen zodra de commercial begint te spelen en ook wanneer de luisteraar op een later moment de Spotify-app verder verkent.

De CTA-kaarten die bij een commercial horen, verschijnen op relevante plaatsen waar de advertentie oorspronkelijk werd gehoord, bijvoorbeeld de pagina van de podcastaflevering. Dit betekent dat je boodschap met verhoogde frequentie kan worden afgeleverd tot zeven dagen na het horen van de oorspronkelijke podcast-advertentie.

Spotify hoopt met de nieuwe functie meer conversie voor adverteerders te realiseren.