Tik om te zoeken

Spotify experimenteert met eigen ticketshop

Audio en podcasting

Spotify experimenteert met eigen ticketshop

Spotify voert een test uit met de rechtstreekse verkoop van concerttickets. De muziekstreamer wil hiermee de groei uitbouwen, nadat het over het tweede kwartaal een verlies noteerde van bijna 200 miljoen dollar.

Met het experiment hoopt Spotify de ticketverkoop voor concerten te stroomlijnen. In de eigen streaming app is het nu al mogelijk via de functie Live Events Feed door te klikken naar verkooppartners als Ticketmaster, Eventbrite en Dice, maar in de test-website Spotify Tickets kunnen fans ook direct kaarten bestellen in de voorverkoop van een aantal artiesten dat in de VS concerten geeft. Dat zijn vooralsnog namen als Crows, Annie DiRusso, Four Year Strong, Osees en Limbeck.

In een toelichting zegt Spotify dat het tickets verkoopt namens promotors, fanclubs, artiesten en podia. Het zou een extra stroom aan inkomsten kunnen betekenen voor artiesten die liever zelf tickets verkopen en direct in contact willen komen met fans.