Tik om te zoeken

Sonos en Liverpool werken aan beter stadiongeluid

Backstage

Sonos en Liverpool werken aan beter stadiongeluid

Luidsprekerfabrikant Sonos gaat met Liverpool FC samenwerken om het geluid in het Anfield-stadion te verbeteren. Volgens beide partijen ervaren de fans voortaan een ‘meeslepende geluidsbeleving’. 

Het is de eerste samenwerking tussen Sonos en een sportteam. De Amerikaanse fabrikant en pionier in draadloze speakers zocht een club die aansluit bij de wens om luisteren nog gemakkelijker en leuker maken, zowel binnen- als buitenshuis. “Geluid is altijd al een essentieel onderdeel geweest van sport. Het laadt elke wedstrijd met energie, of het nu gaat om de muziek die spelers voor de aftrap luisteren om in de stemming te komen, de extatische clubliederen van fans die van de tribunes rollen of het in huis halen van de stadionbeleving”, zegt Pete Pedersen, VP Marketing bij Sonos. “We zijn op zoek gegaan naar een team en fanbase die onze passie voor geluid delen. En dankzij de opzwepende sfeer van Anfield en de sterke band van de stad met muziek, bleek Liverpool FC de perfecte match.”

‘Geluid maakt Anfield bijzonder’

Als onderdeel van de meerjarige samenwerking gaat Sonos meeslepende geluidsbelevingen creëren in het stadion. Dat gebeurt niet alleen in de interne lounges en spelersruimtes, maar ook in het AXA Training Centre waar de club traint. “We zijn erg enthousiast dat Sonos onze officiële geluidspartner is, en het is fantastisch dat ze lid worden van de Reds-familie”, aldus Matt Scammel namens Liverpool. “Geluid is namelijk wat Anfield zo bijzonder maakt. Deze stad en club hebben een sterke band met geluid en muziek – van de Mersey Beat tot de wereldberoemde liederen van Anfield Road: het afgelopen seizoen hebben we allemaal gemerkt hoe belangrijk geluid is voor het voetbal.”