Tik om te zoeken

Nieuwe streamingdienst voor bedrijven: Biites

Video

Nieuwe streamingdienst voor bedrijven: Biites

Nederland is een nieuwe streamingdienst rijker: Biites. Het is een videoplatform waar bedrijven zich met hoogwaardige videoproducties kunnen laten zien. 

De van oorsprong Deense startup groeit snel met onder meer uitbreidingen naar het Verenigd Koninkrijk en de VS. Biites vult de behoefte in van merken die met kwalitatieve films verbinding willen maken met het publiek. Onder meer Carlsberg, Jaguar, DFDS en Velux maken al gebruik van het platform om langere video’s te publiceren over hun sectoren en dienstverlening.

“Ontwikkeld voor langere video’s”

Bij de Nederlandse introductie hebben zich inmiddels FBTO, LvB, Axioma, Dela en The Hague Center for Strategie Studies gemeld om video’s te verspreiden. Carlijn Postma, de Nederlandse vertegenwoordiger van Biites, zegt dat er ook al gesprekken gaande zijn met andere grote ondernemingen. “Er wordt op Biites niet getarget door concurrerende merken en de kijker wordt ook niet gestoord door advertenties. De inhoud van de video’s wordt zorgvuldig gecontroleerd om de kwaliteit te waarborgen en langere, kwalitatief waardevolle films de ruimte te geven. Biites is bovendien ontwikkeld voor langere video’s die de kijker een andere ervaring geven.”

Online trailers

Het model achter Biites is dat bedrijven een gegarandeerd aantal views kopen. Een view kan al gelden vanaf dertig seconden, maar ook vanaf honderdtwintig seconden. Postma: “Dat is afhankelijk van de doelstelling, de lengte van de video en uiteraard het budget. Biites zorgt er met online trailers voor dat die gegarandeerde views worden gehaald. Dat betekent dat bedrijven, naast de views op Biites, ook nog veel aandacht krijgen op andere geselecteerde media.