Tik om te zoeken

Netflix stelt fragmenten beschikbaar aan nieuwe Mediamuseum

Backstage

Netflix stelt fragmenten beschikbaar aan nieuwe Mediamuseum

Netflix partnert met Beeld en Geluid voor het nieuwe Mediamuseum dat eind volgend jaar opent. De streamer stelt fragmenten beschikbaar van The Two Popes, Sex Education, The Queen’s Gambit, Over The Moon en La Casa De Papel. De beelden zijn te zien in het paviljoen ‘Vertellen’ waar de bezoeker leert hoe verhalen worden opgebouwd in vaste structuren.

Eppo van Nispen tot Sevenaer, directeur Beeld en Geluid, zegt dat Netflix niet meer is weg te denken uit ons leven: “We zijn dan ook  trots dat zo’n grote speler in het medialandschap zijn content beschikbaar stelt aan ons nieuwe Mediamuseum. Mede dankzij deze samenwerking zijn wij in staat het allerbeste op mediagebied te laten zien aan honderdduizenden bezoekers in het nieuwe museum. ”

Bijdrage aan audiovisuele sector

Janey van Ierland, Director Content Acquisitions Benelux & Nordics Netflix: “We zijn vereerd om als eerste streamer dit partnerschap met het Mediamuseum van Beeld en Geluid aan te gaan. Verhalen vanuit de hele wereld worden steeds meer bekeken via video-on-demand services. Met deze samenwerking kunnen wij een mooie bijdrage leveren aan de Nederlandse audiovisuele sector.”

Vijf paviljoens met thema’s

Voor de renovatie is het museumgedeelte volledig gestript. Het nieuwe Mediamuseum krijgt vijf paviljoens met de thema’s: informeren, verkopen, delen, spelen en vertellen. Een toekomstig bezoek is niet alleen interactief, maar bezoekers maken ook een eigen, gepersonifieerde museumreis. Waar het oude museum van Beeld en Geluid zich voornamelijk richtte op de omroephistorie, worden in het nieuwe museum alle media belicht: van televisie en sociale media tot podcasts en games.