Laden

Tik om te zoeken

Netflix opent webwinkel met film- en tv-merchandising

Backstage

Netflix opent webwinkel met film- en tv-merchandising

Netflix zet de eerste stappen in e-commerce met verkoop van producten rondom populaire tv-series en films. De webshop is voorlopig gevuld met streetwear, maar wordt uitgebreid met speelgoed, sieraden, beauty- en huishoudartikelen.

De Netflix.shop is naar eigen zeggen “een spannende nieuwe bestemming die Netflix-producties en rijke storytelling combineert in een unieke winkelervaring”. Josh Simon, verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe divisie consumentenproducten, sloot het afgelopen jaar distributiedeals met onder anderen Walmart, Target en Amazon. “We komen op korte termijn met exclusieve producten van populaire titels als The Witcher en Stranger Things, evenals nieuwe Netflix-logo-kleding van het Japanse modehuis BEAMS.”

High-end designerproducten

Met de stap naar e-merchandising gaat Netflix de concurrentie aan met onder meer Disney Consumer Products, dat vorig jaar naar schatting 16,5 miljard dollar omzette met de verkoop van film- en tv-gerelateerde producten.
Voorlopig gaat Netflix voor een high-end designerproducten. In de shop worden op dit moment collecties aangeboden van de streetwear-ontwerper Jordan Bentley, sieradenmaker Kristopher Kites en digitaal kunstenaar Nathalie Nguyen.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *