Tik om te zoeken

Netflix investeert meer in podcasts

Audio

Netflix investeert meer in podcasts

Netflix gaat de eigen marketing versterken met meer podcasts rond populaire tv-series en films. Daarvoor is N’Jeri Eaton aangenomen, voormalig hoofd content van Apple Podcasts. 

De streamingdienst wil meer profiteren van de sterke groei van de podcastmarkt. Dat zal vooralsnog neerkomen op podcasts waarin promotie wordt gemaakt voor de eigen ‘originals’, maar het is niet uitgesloten dat podcasting ook een andere rol gaat krijgen in de concurrentie met bijvoorbeeld Apple.

Netflix produceerde al podcasts voor Martin Scorsese’s film The Irishman en tv-series als The Crown, The Witcher, Shadow and Bone en Stranger Things, maar ook Netflix Is a Daily Joke, een serie korte podcasts rond een dagelijkse grap.

“Obsessie voor verhalen vertellen”

Netflix NJeri Eaton PodcastEaton (foto) komt bij Netflix als directeur van podcast programmering en maakt deel uit van het redactie- en publicatieteam. “Ik ben blij om bij Netflix aan de slag te gaan,” tweette Eaton. “16 jaar geleden keek ik drie dvd’s van Netflix per dag terwijl ik de late nachtdienst op een universiteit werkte. Mijn obsessie voor verhalen vertellen heeft me op allerlei plaatsen gebracht, maar dit is echt een droom!”

Eaton was bij Apple betrokken bij de lancering van Apple Podcasts Subscriptions, waarmee podcastmakers geld kunnen verdienen. Ook zat ze op de eerste rij bij het Apple Podcasts Spotlight-programma, dat talentvolle podcast-makers in de spots zet.

Bron: Variety