Tik om te zoeken

Jongerenmagazine Complex nu ook in Nederland

Backstage

Jongerenmagazine Complex nu ook in Nederland

Het Amerikaanse jongerenplatform Complex lanceert eind deze maand haar Nederlandse versie. Een paar maanden geleden is de site al live gezet in een soft launch. Uitgeverij Just Another Media Company kreeg de exclusieve licentie voor Complex Networks in de Benelux.

Complex heeft in de VS een uniek bereik van 110 miljoen consumenten en bijna één miljard video starts. Video is een essentieel onderdeel van het concept, met series als onder meer Hot Ones en Sneaker Shopping. Sinds de lancering in 2002 speelt het een dominante rol binnen de Amerikaanse popcultuur. Het maakt content in de categorieën muziek, films, sport, gaming en fashion, gericht op publiek tussen de 18 en 34 jaar, een groep van rond de 5,5 miljoen Nederlanders. De meeste aandacht zal uitgaan naar muziek, met deze weken onder meer een special rond de come-back van Ronnie Flex.

“Belangrijke plek op Nederlandse mediamarkt”

Marko van Kampen richtte kort voor de zomer Just Another Network op, met jongerentitels als RUMAG, VKMag, DailyBuzz, Axed, Convo, First en ParraTV. “We gaan een belangrijke plek innemen op de Nederlandse mediamarkt”, zegt Van Kampen. De Nederlandse versie wordt een mengeling van Amerikaanse en Nederlandse producties.

Soraya Hadjar (26) is hoofdredacteur van ComplexNL. Hadjar schreef eerder voor onder andere Cosmopolitan, Axed en Linda Meiden. “Vanwege de diversiteit aan content en het samenbrengen van verschillende culturen, weet Complex jongeren van alle achtergronden te bereiken. Dat is ook de visie die ik heb voor Complex NL.”

De officiële lancering van Complex is op 27 september in de A’dam Toren in Amsterdam.

Bron: Emerce e.a.