Laden

Tik om te zoeken

Grolsch lanceert streaming-radiozender 0.0FM

Audio

Grolsch lanceert streaming-radiozender 0.0FM

Bierbrouwer Grolsch heeft een eigen digitale radiozender: 0.0 FM. De ‘sonic bier experience’ maakt deel uit van een bredere campagne om alcoholvrij bier te promoten.

Naast proeven vindt de brouwer het ook belangrijk z’n bieren te laten ‘horen’. De audio daarom is opgenomen in de brouwerij van Grolsch in Enschede. De zender is te beluisteren via Juke.nl, de app van Radio Veronica en de site radioveronica.nl.

Brouwerijketels als klankschalen

De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Talpa Network en bedoeld om in te spelen op geluksmomenten van de bierdrinkende consument. Dat gebeurt door het laten horen van rustgevende geluiden die samenhangen met kroonkurken, bierglazen, het inschenken van bier, maar ook het blazen op bierflesjes. Zelfs de koperen ketels in de brouwerij worden gebruikt als klankschalen.

Er valt ook iets te winnen voor de luisteraars: een week lang komt op Radio Veronica de ‘0.0 Blaastest’ voorbij, waarbij een bekende song wordt geblazen op een bierflesje. Wie het nummer goed raadt, maakt kans op een weekje rondtoeren met de camper die ook in de Grolsch 0.0-videocommercial is gebruikt.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *