Tik om te zoeken

Disney+ onthult het echte voetballeven bij Feyenoord

Video

Disney+ onthult het echte voetballeven bij Feyenoord

Disney+ streamt vanaf 1 september de serie Dat ene woord – Feyenoord met een exclusieve blik achter de schermen van de Rotterdamse voetbalclub. Een van de invalshoeken is hoe de coronapandemie de club financieel in problemen bracht, en hoe management en het spelersteam daar op reageerden.

De serie is geproduceerd door het Lusus Media in samenwerking met ESPN en bestaat uit 9 afleveringen van vijftig minuten. Disney kreeg volledige toegang tot alle ruimtes in en om De Kuip, ook in de kleedkamer. Het is de bedoeling dat de club supporters op deze manier een inkijkje geeft in de dagelijkse beslommeringen bij Feyenoord. “De serie past perfect bij onze ambitie om de uitstraling en impact van Feyenoord te vergroten“, stelt commercieel directeur Joris van Dijk van Feyenoord. “Wij willen een open en transparante club zijn en dit is daarvan het ultieme bewijs. Het is voor ons een belangrijke stap om samen met een internationale partner als Disney al onze supporters een unieke blik te kunnen geven in het reilen en zeilen van Feyenoord.”

Naar verluidt kreeg Feyenoord zo’n 3 miljoen euro van Disney voor de productie. De stadionclub is niet de eerste die de deuren opent voor een streamingdienst. Netflix kwam in 2018 met een documentaire rondom Sunderland, genaamd Til I Die en vorig jaar kwam Amazon Prime met All or Nothing: Tottenham Hotspur. Bij Videoland is momenteel de serie No guts, no glory te zien over het leven achter de schermen bij FC Utrecht.

Bekijk hieronder de trailer van Dat ene woord – Feyenoord: