Tik om te zoeken

CRM-bedrijf Salesforce lanceert zakelijke streamingdienst

Video

CRM-bedrijf Salesforce lanceert zakelijke streamingdienst

Salesforce, leverancier van CRM-software, begint vanaf september een eigen streamingdienst rond zakelijke dienstverlening. Voor Salesforce+ is een team van 50 journalisten en tv-producenten ingehuurd.  

De streamingdienst van Salesforce maakt deel uit van een nieuwe marketingaanpak om van betaalde klantenwerving over te stappen naar de exploitatie van eigen mediakanalen.

Marketingdirecteur Sarah Franklin zegt dat content op Salesforce+ de band klanten zal versterken, waardoor zij “onze producten willen gebruiken en meer met ons in zee willen gaan.”
Salesforce+ wordt gelanceerd tijdens Salesforce’s jaarlijkse conferentie Dreamforce van 21 tot en met 23 september.

24/7 on demand streaming, maar ook live-uitzendingen

De programmering op het nieuwe kanaal is 24/7 on-demand beschikbaar, maar er zal ook live programmering van evenementen zijn, te beginnen met Dreamforce. Salesforce heeft ongeveer 50 redactieleden ingehuurd om te helpen bij de lancering van de dienst, waaronder journalisten, scenarioschrijvers en tv-producenten. Als de programmering in de komende maanden wordt uitgebreid, zullen nog meer redactionele functies worden ingevuld.

Franklin zegt dat het bedrijf voorlopig geen plannen heeft om advertenties rond de content te verkopen of er een abonnementsprijs voor te vragen. “We zullen het succes meten aan de hand van gratis abonnees en kijkcijfers”, zegt ze.

Eigen in-house studio

Salesforce heeft zijn eigen in-house studio gebouwd om de content te filmen en te produceren. Volgens Franklin zijn de programma’s tegelijkertijd onderhoudend en inspirerend te zijn. “Het gaat je helpen dingen te leren die je helpen je werk te verbeteren, of je nu een verkoper, een marketingprofessional of een ceo bent.”

Hoewel Salesforce van plan is om het grootste deel van de inhoud bij de lancering te creëren, hoopt het uiteindelijk een platform te bouwen voor professionele inhoud van zijn klanten.
“We zien een grote kans om programma’s en series uit te zenden die door bedrijven in onze markt zijn gemaakt, waaronder natuurlijk onze eigen klanten,” zegt Franklin.

Zes originele series

Salesforce heeft 6 originele series geproduceerd die debuteren bij de lancering. Sommige programma’s, zoals Leading Through Change en The Inflection Point, belichten het werk en de uitdagingen waarmee bedrijfsleiders worden geconfronteerd. Andere, zoals Boss Talks en Simply Put richten zich op professionele groei en het opbouwen van zakelijke vaardigheden. Er komen ook vier ‘broadcast channels’, kanalen met live programma’s van de evenementen, met meer dan 100 uur aan inhoud.

Bron: Axios / Streaming Magazine