Tik om te zoeken

Wereldprimeur voor Nederlands streamingplatform

Technologie

Wereldprimeur voor Nederlands streamingplatform

Het Nederlandse Jet-Stream introduceert ’s werelds eerste videoplayer die privacy beschermt en contextueel adverteren mogelijk maakt. De Privacy Player Pro profiteert ook niet van commissies op CPM-tarieven. 

Op de traditionele manier video-advertenties tonen, is niet langer houdbaar, vindt Stef van der Ziel, ceo van Jet-Stream. Nu bijvoorbeeld Apple binnenkort iOS 14.5 lanceert met een actieve tracking-blocking en Google heeft aangekondigd contextueel adverteren te introduceren, is de verwachting dat de CPM tot mogelijk 50% minder zal opbrengen.

Alles, behalve de persoonsgegevens

Contextueel adverteren is daarom juridisch en commercieel de beste oplossing voor uitgevers en omroepen. Van der Ziel: “Bij contextueel adverteren geef je adverteerders rijke informatie over bijvoorbeeld de video, de webpagina, de site en de browser: alles, behalve de persoonsgegevens. Hiermee kan de adverteerder alsnog fijnmazig targeten zonder dat de privacy van de gebruiker in het geding is. Dit past geheel binnen de Europese GDPR en de Nederlandse AVG-wetgeving”.

Wereldprimeur

Met de Privacy Player Pro heeft het Groningse Jet-Stream een wereldprimeur. Niet alleen toont het reclameboodschappen die contextuele gegevens naar de adverteerder doorsturen, het selecteert ook IAB advertentie-categorieën, genereert automatisch technische metadata over de video en de technische omgeving van de kijker, en gebruikt een VAST proxy om de kijker af te schermen van de adverteerder.

Contextueel adverteren wordt gratis toegevoegd aan het Jet-Stream Platform. Gebruik van de player kost € 149 per maand voor een onbeperkt aantal views.